Üye olmak zorunda değilsiniz,Linkler Açıldıl

Etiketlenen üyelerin listesi

Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By R@ZoR
2011-2012 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak) Sayfa 14-65 Arası 14. sayfa A bölümü *Sunum *İletişim *kısa *takip etmelidir *dinleyicileri *sunum B bölümü D D D Y D D D Y D D D D c bölümü sunum hazırlık aşaması 2-planlama 3-bilgi toplama 4-hedef kitleleri belirleme sunum planlaması
  1. #1
    R@ZoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co-Administrator
    Üyelik tarihi Jan 2009
    Nereden ForumFokurtu Toprakları
    Mesajlar 8.496
    Blog Entries
    46
    Bahsedilmiş
    2
    Takip edilen
    0

    Standart 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    2011-2012 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak) Sayfa 14-65 Arası

    14. sayfa
    A bölümü
    *Sunum
    *İletişim
    *kısa
    *takip etmelidir
    *dinleyicileri
    *sunum
    B bölümü
    D
    D
    D
    Y
    D
    D
    D
    Y
    D
    D
    D
    D


    c bölümü

    sunum hazırlık aşaması
    2-planlama
    3-bilgi toplama
    4-hedef kitleleri belirleme

    sunum planlaması
    2-taslak üzerinde çalışma
    3-sunum yöntemini belirleme
    4-araçları hazırlama


    sayfa 14;
    A.Boşluk doldurma:
    1-sunum
    2-uyum(eşgüdü)
    3-görsel/kısa
    4-dinlemelidir.
    5-dinleyiciyi
    6-Sunum

    B.Doğru/Yanlış
    1-D, 2-D, 3-D ,4-Y, 5-D, 6-D, 7-D, 8-Y, 9-D, 10-D, 11-D, 12-D

    Sayfa-15
    1-b
    2-e
    3-b
    4-a

    Sayfa 19
    1- Türkçemize giren yabancı kökenli kelimeler üzerinedir. Bu kelimeleri ayırmamız gerektiği söylenmektedir.
    2-Bu tartışmada sadece tek bir taraftan bakılmıştır. Yani zıt düşünceler söz konusu değildir. Tartışma bence amacına tam anlamıyla ulaşamamıştır.
    3-Tartışmalarda zıt düşünceye sahip insanlar birbirlerini kıracak, küçük düşürecek şeyler yapmamalıdırlar.Hakaret etmemelidirler.Eğer yapılırsa bu hem tartışmanın kalitesi açısından hem de bu tartışmaya katılan, izleyen, dinleyenler açısından da hiç iyi olmayacaktır.
    4- Evet ben düşünüyorum; çünkü insanlar önyargılı davranıp, karşısındaki kişinin görüşüne aldırmayıp benim dediğim doğru diye diretirse tartışmanın kalitesi düşer ve ortaya büyük bir gerginlik çıkabilir.
    5- Güncel konular yer alır, tartışmaya katılanlar örneklerle beraber kendi düşüncelerini başkalarıyla paylaşırlar ve bu düşüncelere karşı zıt düşünceler tartışmada yer alır.
    Bu kadar yapabildim arkadaşlar.
    7-Öğreticilik. Göndergesel işlev. bunu şurdan anlıyoruz dille ilgili açıklamalar yaptığından.


    Sayfa 20
    2. etkinlik
    1-tartışma problemlerinin seçimi
    2-tartışmayı yönlendirecek soruların belirlenmesi
    3-araç ve tekniklerin belirlenmesi
    4-tartışmanın yapılacağı fiziksel ortamın düzenlenmesi
    5-değerlendirme

    sayfa 21
    3.etkinlik
    topluma açık tartışmalar
    -herkese açık olarak olarak gerçekleştirilir
    -bilgilendirme yönlendirme amçlıdır
    -basın ve halk önünde gerçekleştirilir
    -sonuçlar ayrıca duyurulmaz
    -tartışmaya dinleyicilerde katılır

    topluma kapalı tartışmalar
    -sonuçları yalnızca basın aracılığıyla verilir
    -kamuoyu oluşturmak amaçlanır
    -sonuç bildirisi yayınlanır
    -basına ve topluma kapalıdır
    -konuları günceldir

    sayfa 22

    BOŞLUK DOLDURMA

    1.başkan
    2.tartışma
    3.panel
    4.münazara

    DOĞRU-YANLIŞ
    Y D D D

    Sayfa 23
    ÇOKTAN SEÇMELİ
    1.A
    2.E
    3.E
    4.E
    5.B
    6.C
    7.D
    8.A


    sayfa 29
    boşluk doldurma
    1-başkanın
    2-panel
    3-katılımcılar

    y
    d
    d
    d

    1-e
    2-b
    3-d

    sayfa 30
    1-fikirlerin
    2-paneli
    3-amaç
    b bölümü
    d
    d
    d
    y
    c bölümü
    1-a
    2-d
    3-d


    Sayfa 30
    panelde seçilen konu üzerinde farklı 'düşüncelerin dile getirilmesi sağlanır.
    tartışmayı yoneten başkan knouyu yonlendirecek şekilde...
    B:
    D
    Y
    Y
    D
    C:1.C 2.D 3.B


    Sayfa 34
    1.) Vardır .Tema, hazırlık , sözcükler etkiler.
    2.) Gerçekçilik kazandırır.
    3.) Evet Belirtmiştir. Giriş , Gelişme, Sonuç

    Sayfa 35
    1. Etkinlik

    3. Soru) Önemlidir. Çünkü hazırlıksız olursak anlatımımızı çok iyi yapamayız, karışıklık olur ama eğer hazırlanırsak çok iyi bir şekilde yaparız.

    Sayfa 36
    3. Soru) Önemlidir. Çünkü ön hazırlık yapınca konuyu nasıl anlatacağımızı planlarız ve düzgün bir şekidle anlatırız.
    4.Soru) Yazıya ve konuşmaya öznel düşünce eklemek, Toplanan bilgileri deneyimlerle zenginleştirmek, Yazma ve Kobuşması öncesi bilgi toplamak.


    Sayfa 37
    Ölçme ve Değerlendirme


    D
    D
    D
    D
    D
    D
    D
    D
    C.
    3. C
    4. E

    Sayfa 41
    A)1.boşluk konu
    2.boşluk tema
    3.boşluk içerik
    4.boşluk kişiler
    5.boşluk olay örgüsü

    B)1,4,5,7,9.boşluk-bireysel tema
    2,3,6,8. boşluk -sosyal tema
    C)1-b
    2-d
    3-d

    Sayfa 42:

    Canlı bitki ağaç meyve elma Amasya elması
    Organizma sistem organ doku hücre atom
    Edebiyat Türk edebiyatı Türk şiiri Cumhuriyet Dönemi Şiiri
    Cahit sıtkı Taranca'nın Şiirleri Otuz Beş Yaş şiiri

    bu bölümü ben yaptım ve "Genelden özele doğru gidiyor."

    Sayfa 45:
    A-Bölümü Doğru-Yanlışlar
    D
    D
    D
    Y
    B-Bölümü çoktan seçmeli sorular
    1-A
    2-E
    3-E
    4-E

    C-Bölümü kutuları doldurma

    Gönderici => İleti => Alıcı=>

    Alıcı <= Bağlam <= Dönüt


    Yapan : RushOUTR


    Sayfa 50
    Hazırlık

    1.Bu hikayeyle verilmek istenen mesaj nedir? Düsüncelerin kisiden kisiye değistiği.
    Ayrıca Bacon'ın sözünde sıradan şeyleri gözümüzde büyüterek mucizevi şeylere dönüştüreceğimize mucizevi şeyleri sıradan şeylere dönüştürün böylece başarıya ulaşırsınız
    Sadi Şirazi'nin sözünde ise Bazı güzellikleri herkes aynı gözle göremeyebilir.Bakışa göre karşı tarafın güzelliği,iyiliği veya kötülüğü değişebilir. bunlar anlatılmakta..

    Metin İnceleme
    1-Yazarın hayata bakış açısıyla ilgilidir.
    3-Kişiselerin bireysel düşünceleri,yaşam biçimleri,hayat şartları..
    5-Çirkinlik-somut Romantizm-soyut İyi-soyut Oy deposu-soyut Binalar-somut vb..

    Sayfa 51
    1.Etkinlik
    1.Metin Somut 2.Metin Soyut
    Tablodaki görme işitme tatma koklama dokunma bunlar 1.metine aittir.

    2.Etkinlik
    Öznel-kişinin kendi duygularıyla ifade ettiği düşünceler
    Nesnel-herkes tarafından değişmeyen kesin ifadeler. (bunu açıklamama gerek yoktu sanırım neyse )

    1.Metin Nesnel
    2.Metin Öznel

    Sayfa 52
    Tablodaki özelliklerden
    1- 1.Metin
    2- 1.Metin
    3- 2.Metin
    4- 2.Metin
    5-6-7 - 1.Metin
    8-9 - 2.Metin
    10-11 -1.Metin sadece bu kadar yaptık 3.Etkinlik ve 53.sayfa benimde ödevim umarım yardımcı olmuşumdur..

    52. sayfadaki tablo şöyle

    Doğrudan Anlatım 1.Metin hepsi. İç taraflarında ağaçların yüksekliği elli,altmış metreyi bulur. buradaki bulur doğrudan anlatım olduğumu gösterir vb..
    Dolaylı Anlatım 2.Metin. Annesini tanımıyormuş burdaki -muş dolaylı anlatım oldugunu gösterir. vb..

    53. sayfadaki 4.etkinlik
    Şiir aynı olduğu halde değişen nedir? örneğin çocuk gibi okunduğunda daha bir masumluk,şirinlik vardır. Şiir tamamen konu başlığımızda olduğu gibi anlatıcının tavrıyla ilgilidir.

    6.Etkinlik
    kişisel düşünceler- hiç görmediğim bir güzellikteydi. hiç kimse görmüyor bu güzelliği.. vb
    günlük olduğu için tamamen kişisel düşüncelere yer verilmiştir diyebiliriz..

    Sayfa 54
    8.Etkinlik
    1.cümle- öznel soyut doğrudan
    2.cümle-öznel soyut doğrudan
    3.cümle-nesnel somut dolaylı
    4.cümle-öznel soyut doğrudan
    5.cümle-nesnel somut dolaylı

    Ölçme Değerlendirme
    1-Somut 2-Öznel 3-Nesnel 4-Soyut 5-Doğrudan Anlatım 6-Dolaylı Anlatım.

    Sayfa 55 (D/Y)
    1-D 2-Y 3-Y 4-Y 5-Y

    Çoktan seçmeli sorular
    1-D 2-D 3-D 4-E 5-C

    Konu R@ZoR tarafından (10-17-2011 Saat 08:55 PM ) değiştirilmiştir.
    Sitemize Destek İçin Lütfen Alexa Toolbar Yükleyiniz.






    >>Taklitler Asıllarını Yüceltir. <<

    Taklitlerimizden Sakınınız. Copyright © 2009 ForumFokurtu.CoM
  2. #2
    R@ZoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co-Administrator
    Üyelik tarihi Jan 2009
    Nereden ForumFokurtu Toprakları
    Mesajlar 8.496
    Blog Entries
    46
    Bahsedilmiş
    2
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    Sayfa 56 ile Sayfa 60 Arası Cevaplar
    6. Anlatımın Özellikleri

    Metin İnceleme

    1.)Açık bir anlatımda fikirler, duygular açık ve net şekilde anlatılmalıdır. Buna göre yukarıdaki metinlerden hangisinin açık anlatıma sahip olduğunu belirtiniz.

    CEVAP:Birinci metin açık anlatıma sahiptir.

    2.) Açık anlatımlarda, anlatılacak hâlin ve olayın, betimlenecek görünüşün, sezginin, dile getirilecek duygunun ve düşüncenin anlatıcının zihninde açık ve net biçimde belirlenmesi gerekir. Anlatılacak, dile getirilecek, betimlenecek hususların dilin bilinen ve kabul edilen kurallarına uyularak düzenlenmesi zorunludur. Buna göre yukarıdaki metinlerden hangisi açık bir anlatıma sahip değildir? Niçin? Sözlü olarak ifade ediniz.
    CEVAP:İkinci metin açık anlatıma sahip değildir. Çünkü bu metinde çok sayıda anlatım bozukluğu yapılmış ve metnin anlaşılırlığı zayıflamıştır.

    3.) Güzel bir anlatım için sözlü veya yazılı ifadenin hiçbir engele uğramadan akıp gitmesi; ses akışını bozan, söylenmesi güç seslere ve kelimelere yer verilmemesi; gereksiz söz tekrarından kaçınılması gerekir. Buna göre yukarıdaki metinlerden hangisinin güzel anlatıma örnek olamayacağını açıklayınız.
    CEVAP:İkinci metin güzel anlatıma sahip değildir. Çünkü bu metinde ses akışını bozan, söylenmesi güç seslere ve kelimelere yer verilmiş, dilbilgisi kurallarına uymamaktan kaynaklanan “ifadenin hiçbir engele uğramadan akıp gitmesi” kuralına da uyulmamıştır.

    Anlama ve Yorumlama
    1.etkinlik

    İncelediğiniz metinleri tablodaki özelliklere göre değerlendiriniz.
    CEVAP:



    Açık, duru anlatım ile kapalı anlatımın özellikleri nelerdir? Tablodan ve metinlerden hare*ketle tartışınız. Sonuçları maddeler hâlinde defterinize yazınız.

    CEVAP:
    Açık ve duru anlatım anlatımın özellikleri:
    ü Fikirler, duygular açık ve net biçimde anlatılır.
    ü Anlatılanları okuyucu net şekilde anlar.
    ü Anlatılanlar bilinen dil kurallarına uyularak aktarılır.
    ü Gereksiz ses ve kelime tekrarlarına yer verilmez.
    ü Dil ve ifade gayet sade, gösterişsiz ve süssüzdür.
    ü Söylenmek istenenler kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir.
    Kapalı anlatımın özellikleri:
    ü Anlaşılmayan ifadelere yer verilir.
    ü Ses akışını bozan, söylenmesi güç ses ve kelimelere yer verilir.
    ü Fikirler ve duygular anlatılırken muğlâk ifadeler kullanılır.
    ü Kelime ve cümle düzeyinde gereksiz ifadeler kullanılır.
    ü Karmaşık ve anlaşılması güç cümleler kullanılır.
    ü Gereksiz deyim ve terimlere yer verilir.
    ü Kullanılmayan söz ve söz öbeklerine yer verilir.

    Yukarıdaki tablodan yararlanarak aşağıdaki şemaya açık bir anlatımın özelliklerini yazınız.

    CEVAP: Akıcı Bir Anlatımın Özellikleri :
    Akıcı : Söyleyişin pürüzsüz olması, bir yazının kolayca ve zevkle okunmasıdır. Uzun cümlelerde aynı hece ve eklerin tekrar edilmesi akıcılığı bozar.
    Duru : Parçada veya cümlede gereksiz sözcük kullanılmamasıdır.
    Yalın : Sanatlı söyleyişlerden, süsten uzak durmaktır. Gereksiz ayrıntılara, sanatsal söylemlere girilmemesidir.



    Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

    1. Aşağıdaki yargılardan hangisi akıcı bir metnin özelliği olamaz?
    A) Devrik ve uzun cümlelere yer verilir.

    2. Aşağıdakilerden hangisi sözlü ve yazılı ifadenin hiçbir engele uğramadan akıp gitmesini sağlayan unsurlardan değildir?
    E) Yabancı dillerden dilimize geçmiş kelimelerin kullanılması

    3. Aşağıdakilerden hangisi yazılı ve sözlü bir metinde akıcılığı sağlayan unsurlardan de*ğildir?
    A) Metindeki dil ve ifadenin süslü olması

    4. "Dilimizde Arapça ve Farsça dillerinden geçmiş birçok sözcük vardır." cümlesinde akıcılığı bozan neden aşağıdakilerden hangisidir?
    A)Fazla kelime kullanılması

    Sayfa 60 ve Sayfa 70 Arası Cevaplar
    7. Anlatımın Oluşumu

    Hazırlık

    Dizelerinin sırası karıştırılmış aşağıdaki şiiri ve cümlelerinin yeri karıştırılmış nesir parçalarını anlamlı birer metin hâline getiriniz.

    CEVAP:
    Kimsesiz odanda kış geceleri,
    İçin ürperdiği demler beni an!
    De ki: Rüzgâr değil, odur haykıran!
    De ki: Odur sarsan pencereleri,

    v Evrende gördüğümüz, binlerce ışık yılı yarıçapında dev galaksileri bile atomun oluşturduğunu biliyor musunuz?
    v Biliyorsunuz da hiç düşündünüz mü?
    v Düşündüğünüzde ve evreni "tümevarım" metoduyla incelediğinizde en küçük parçaların en büyük yapıları oluşturduğunu görürsünüz.
    v İnsan da böyle değil midir?
    v Gözümüzle göremediğimiz atomlar hücreleri, hücreler dokuları, dokular organları, organlar sistemleri oluşturmaz mı?
    v Peki dil için aynı şeyleri düşünebilir miyiz?


    Cümleler arasındaki bütünlüğü oluşturan öğeleri belirleyiniz.

    CEVAP:
    · Her cümlenin kendinden önceki cümleye dil ve düşünce yönlerinden iyice bağlanması
    · Önce verilen bilgilerle sonrakiler arasında bir ilişki ve bir bütünlüğün olması
    · Cümleler arasında doğal geçişlerin kurulması
    · Boşlukların bırakılmaması
    · Bağdaşıklık kurallarına uyulması
    · Bağlaşıklık kurallarına uyulması


    Metin İnceleme

    1.)İlk metinde dil bilgisi kurallarına ve sözcüklerin anlam bağlantısına uyulmuş mudur? Metinden hareketle açıklayınız.
    CEVAP:Uyulmamıştır. Çünkü metinde dilbilgisi kuralları adeta yok sayılmış, Türkçe ve yabancı kelimeler uyumsuz bir şekilde bir arada kullanılmış, anlamsız kelimeler kullanılmış, kelimelerin büyük bir çoğunluğu yanlış telaffuz edilmiş, cümlelerde bağlaşıklık ve bağdaşıklık kurallarına uyulmamış, bağdaştırmalar yanlış ve anlamsız yapılmış…

    2. )İlk metinde ifade edilenler hâlin gereğine uygun mudur? Niçin?
    CEVAP:Uygun değildir. Çünkü bir olay veya durum karşısında insanların tavır, düşünce ve hislerini dile getirme tarzları her dilde bellidir. Ancak bu metinde ifade edilenler, doğru ve güzel bir dile ait değildir. Dolayısıyla metinde alışılmamış bağdaştırmalar bir hayli fazla yapılmıştır.

    3.)İlk metindeki anlatım bozuklukları metni nasıl etkilemiştir? Tartışarak belirtiniz.
    CEVAP:Anlatım bozuklukları metni elbette olumsuz etkilemiştir. Çünkü metni oluşturan söz ve söz öbekleri arasındaki anlam ve mantık bağıntısına uyulmamış, metni oluşturan söz öbekleri arasındaki dil bilgisiyle ilgili unsurlar göze ve kulağa rahatsızlık verecek şekilde yanlış kullanılmıştır.

    4.)İlk metindeki konuşmalar dilimize zarar vermekte midir? Dilimizi korumanın, doğru ve güzel konuşmanın önemini düşünerek tartışınız. Sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
    CEVAP:İlk metindeki konuşmalar dilimize hem de çok zarar vermektedir.

    5.)Yazar, ikinci metinde bağdaştırma ve bağlaşıklık kavramlarını nasıl tanımlıyor? Örneklerle açıklayınız.
    CEVAP:Sözcüklerin yeni bir anlam ifade etmek için bir araya gelerek oluşturduğu söz gruplarına bağdaştırma denir. Bağdaştırmalar, yaygın olarak kullanılan sözcüklerle oluşturulabildiği gibi birbiriyle anlamca pek uyuşmayan sözcüklerle de oluşturulabilir. Bağdaştırma, sanatsal metinlerde çok sık rastlanan bir özelliktir. Örneğin; “şehrin kalesi” ifadesi alışılmış bağdaştırma iken “aşkın kalesi” ifadesi alışılmamış bağdaştırmadır.
    Metni oluşturan söz öbekleri arasındaki dil bilgisiyle ilgili unsurların göze ve kulağa seslenmesine ise bağlaşıklık denir. Buna göre; adıllar, belirteçler, ön adlar, tamlamalar, durum ekleri, fiil çatısı, cümle öğeleri ve vurgusu vb. bağlaşıklık unsurlarıdır. Örneğin; dilbilgisiyle ilgili anlatım bozuklukları bağlaşıklığa uymayan anlatım bozukluklarıdır.

    6.)İkinci metinden hareketle bağdaştırmaların kaça ayrıldığını ve işlevlerini örnekler vererek açıklayınız.
    CEVAP:Alışılmış ve alışılmamış olmak üzere iki tür bağdaştırma vardır. Aşağıdaki tabloda bir şiir üzerinde alışılmış ve alışılmamış bağdaştırma örnekleri görülmektedir:

    Sayfa 60 ve Sayfa 65 Arası Cevaplar









    6. etkinlik

    Gruplara ayrılarak aşağıdaki metinleri inceleyiniz. Bütün cümlelerin bir tema etrafında birleşmesi gerekirken bu birleşmeyi bozan cümleleri gösteriniz.
    CEVAP:
    I. Bu kitap, sanat yaşamımın değişik dönemlerinden seçilmiş ürünlerden oluşuyor.
    II. Ağırlık, 1970'lerden önce yazdığım şiirlerde.
    III.Son beş yılda dergilerde birçok şiir yayımladım ancak bu şiirleri kitaba almadım.
    IV. Anılarımda da belirttiğim gibi bunlar kendimle uzun bir hesaplaşmadan sonra oluşan şiirler.
    V. Dolayısıyla beni bütün yönlerimle okurlarıma tanıtacaktır.

    I. Okuduğunuz bir eserin nitelikli olup olmadığını mı anlamak istiyorsunuz?
    II. Bu, seçici bir okurun yanıtlaması gereken ilk sorudur.
    III.Onu birkaç ay sonra tekrar ele alın.
    IV. Kötüyse okumaya değmez; iyi ise değişik bir tatla karşınıza çıkar.
    V. Size yepyeni ufuklar açar.

    7. etkinlik

    Aşağıdaki metinde yazarın amacı nedir?
    CEVAP:Yazarın amacı; insan hayatında kaderin önemli olduğunu ve insanların karşılaştıkları zorluk ve sıkıntıları göğüsleyebileceğini okuyucuya anlatmaktır.

    Bu amaç onu bağdaştırma yaparken "alışılmış" ve "alışılmamış" tercihinde hangi bağdaş*tırma türüne yöneltmiştir?
    CEVAP:Metinde alışılmamış bağdaştırma örnekleri çok fazla dikkat çekmektedir. Alışılmamış bağdaştırmalar, metin üzerinde renkli harflerle belirginleştirilmiştir.

    Akla aykırı olduğu için inanıyorum." diyen Latin şairinin herhalde bir bildiği vardı. Gerçekte çevre*mizde olup bitenlerin kahir ekseriyeti önceden tahmin edilemeyen, hesaba geçirilemeyen, mantığa ve düz muhakemeye aykırı şeylerdir. Muhabbetin şirazesi, nefretin endazesi, aşkın hendesesi yoktur. İvazsız samimiyetin sıkletini çekecek terazi, huzurlu bir "fakirhane"nin sıcaklığını ölçecek bir termometre, kahır ve mihnetli geçirilmiş bir ömre sunulan fedakârlığın genişliğini tespit edecek bir mikâp icat edilmemiştir. İnsanlar, hayatın önceden kestirilemeyen, hendese ve matematiğe vurulamayan sürprizlerini yine hesaba ve endazeye sığmaz aykırılıklarla göğüsleyebilirler. Bilinmeyen her şey gibi kader de hesap haricidir. Hayata egemen olan rakamlar ve semboller değil kaderdir.

    Ahmet Turan ALKAN



    Ölçme ve Değerlendirme
    A. Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle doldurunuz.

    v Bir metnin ve metin parçasında dil öğelerinin dil bilgisi kurallarına uyularak yan yana getirilmesi*ne bağlaşıklık denir.

    v Bir metnin ve metin parçasında dil öğelerinin ifade ettikleri husus ve durumlar arasındaki anlam bağlantısına bağdaşıklık denir.

    v Bağdaştırma bağlaşıklık ve bağdaşıklık ile sağlanır.

    v Dil birimlerini birbirine bağlayan dil kurallarının birbirine ifade ettikleri husus ve durumlar arasındaki anlam bağlantısı yazarın Türkçeyi doğru kullanması ile ilgilidir.

    v Bağdaştırma alışılmış ve alışılmamış olmak üzere ikiye ayrılır.

    B. Aşağıdaki şemayı doldurunuz.

    Doğru Bir "Bağdaştırma" Yapmak İçin Gereken Kurallar
    1 Bağlaşıklığa dikkat edilmesi
    2 Bağdaşıklığa dikkat edilmesi
    3 Birden fazla kelimenin bir araya getirilmesi
    4 Bir araya getirilen kelimelerin anlamlı olması
    5 Deyim, tamlama ya da kalıplaşmış söz grubu oluşturulması


    C. Aşağıdaki çoktan seçmeli sorulan cevaplayınız.

    1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bağlaşıklıkla ilgili bir dil hatası vardır?
    A) Dün akşam Taksim meydanından gelen haber hepimizi üzdü.
    B) Yirmi beş kişiden oluşan üniversitenin genç araştırmacılar topluluğu çalışmalarına başladı.
    C) Konuğumuzla yapacağımız söyleşiyi canlı olarak yayınlıyoruz.
    D) Tabelasız durak yerlerine tabela takılacak.
    E) Kar yağışı aralıksız olarak sürüyor.

    2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bağdaşıklıkla ilgili bir dil hatası yoktur?
    A) Hocam beni ben de kendisini tanırım.
    B) Uzun uğraşlar sonucu hurdaya dönen araçtan cesetler çıkarıldı.
    C) Görevlilerin mavi ceket ve kravat takması gerekiyor.
    D) Yolda çok sayıda askeri ve polis aracı vardı.
    E) Bırakın yemek yapmayı patates bile soyamaz.

    3. Aşağıdakilerden hangisi "bağdaşıklık" kavramıyla ilgili değildir?
    A) Gereksiz sözcük kullanılması
    B) Sözcüğün yanlış yerde kullanılması
    C) Tamlama yanlışlığı
    D) Anlam belirsizliği
    E) Sözcüğün yanlış anlamda kullanılması

    4. I. Bir metnin ve metin parçasında dil öğelerinin dil bilgisi kurallarına uyularak yan yana getirilmesine "bağlaşıklık" denir.
    II. Bir metnin ve metin parçasında dil öğelerinin ifade ettikleri husus ve durumlar arasındaki anlam bağlantısına "bağdaştırma" denir.
    III.Bağdaştırma, yalnızca gerçek anlamlı sözcüklerin kullanımıyla oluşturulur.
    IV.Bağdaştırma "bağlaşıklık" ve "bağdaşıklık" ile sağlanır.
    V. Dil birimlerini birbirine bağlayan dil kurallarının birbirine ifade ettikleri husus ve durumlar arasındaki anlam bağlantısı, konuşmacı ya da yazarın Türkçeyi doğru kullanması ile ilgilidir.
    Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?

    A) I. B) II. C)III. D) IV. E)V.
    Butterflies bunu beğendi.
    Sitemize Destek İçin Lütfen Alexa Toolbar Yükleyiniz.






    >>Taklitler Asıllarını Yüceltir. <<

    Taklitlerimizden Sakınınız. Copyright © 2009 ForumFokurtu.CoM
  3. #3
    canan demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi Oct 2011
    Mesajlar 1
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    cok güzel hazırlamişsiniz tskkr edrm
  4. #4
    RushOUTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Asistan Moderatör
    Üyelik tarihi Oct 2011
    Nereden İstanbul
    Mesajlar 94
    Bahsedilmiş
    2
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    admin sayfa 44 - 45 yokmu ya en önemli yerler lütfen onlarıda koyun...
  5. #5
    mikehanke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi Oct 2011
    Mesajlar 1
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    Çok Teşekürler Bize Bu Kolaylığı Sağladığınızdan Dolayı...
  6. #6
    RushOUTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Asistan Moderatör
    Üyelik tarihi Oct 2011
    Nereden İstanbul
    Mesajlar 94
    Bahsedilmiş
    2
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

  7. #7
    Butterflies - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi Oct 2011
    Mesajlar 8
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    çok çok teşekkürler çok işime yaradı.
  8. #8
    zafergrbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi Dec 2012
    Mesajlar 2
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları (Zambak Yay.) Sayfa 14-65 Arası 2011-2012

    cok güzel hazırlamişsin tskkr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
ForumFokurtu.CoM

Url List Google Sitemap

Sitemiz; hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. 5651 sayılı yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple sitemiz, "uyar ve kaldır" prensibini benimsemiştir. Yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri abuse[at]forumfokurtu[dot]com mail adresinden yada İletişim bölümünden bizlere ulaşabilirler.