Üye olmak zorunda değilsiniz,Linkler Açıldıl

Etiketlenen üyelerin listesi

K I S A L T M A L A R AB Avrupa Birliği ABA Avrupa Birliği Antlaşması AET Avrupa Ekonomik Topluluğu AKÇT Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu AMB Avrupa Merkez Bankası AP Avrupa Parlamentosu APE Avrupa Para Enstitüsü APS Avrupa Para sistemi ATA Avrupa Topluluğu Antlaşması ATM Avrupa Topluluğu
  1. #1
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma geniş.

    K I S A L T M A L A R

    AB Avrupa Birliği
    ABA Avrupa Birliği Antlaşması
    AET Avrupa Ekonomik Topluluğu
    AKÇT Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu
    AMB Avrupa Merkez Bankası
    AP Avrupa Parlamentosu
    APE Avrupa Para Enstitüsü
    APS Avrupa Para sistemi
    ATA Avrupa Topluluğu Antlaşması
    ATM Avrupa Topluluğu mahkemesi
    ATS Tek Senet Antlaşması
    AYB Avrupa Yatırım Bankası
    COREPER Daimi Temsilciler Komitesi
    EPB Ekonomik ve Parasal Birlik
    EURATOM (AAET) Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu
    İDM İlk Derece (Bidayet) Mahkemesi
    ODGP Ortak Dış ve Güvenlik Politikası


    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  2. #2
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    AVRUPA BİRLİĞİ’NİN KURUMLARI VE İŞLEYİŞİ





    I. Giriş



    15 üyeden oluşan Avrupa Birliği’nin temelleri üç önemli antlaşmayla atılmıştır. Bunların ilki, (1951 tarihli Paris Antlaşması'yla) Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu’dur (AKÇT) Daha sonra (1957 tarihli Roma Antlaşması'yla) Avrupa Ekonomik Topluluğu (AET) ve Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu (EUROATOM) kurulmuştur.

    Şimdi bu antlaşmalara kısaca değinelim.


    A. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT)



    Schuman Planı esas alınarak yapılan görüşmeler sonunda., Almanya, Belçika, Fransa, Hollanda, İtalya ve Lüksemburg arasında 18 Nisan 1951 tarihinde, Paris’te”Avrupa Kömür ve Çelik Antlaşması”nın imzalanması ile birinci Avrupa Topluluğu hayata geçirilmiştir.[1] “Montanunion” olarak da anılan bu antlaşma ile, üye ülkeler arasında, bir ortak kömür ve çelik pazarı kurulması, ekonominin geliştirilmesi ve istihdam ile hayat seviyesinin yükselmesinin sağlanması hedeflenmiştir.


    B. Avrupa Ekonomik Topluluğu (AET)



    Avrupa Ekonomik Topluluğu, 1957 yılında altı Batı Avrupa Devleti arasında (Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, Lüksemburg, İtalya) imzalanan “Roma Antlaşması” ile kurulmuştur. AET’ye hukuken ve fiilen uluslararası bir kuruluş olma niteliğini kazandıran Antlaşma, 1 ocak 1958 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Roma Antlaşması, 248 madde, ekler ve protokollerden oluşmaktadır.

    AB Antlaşması ile AET’yi kuran Roma Antlaşmasın’da AET’de değişiklik yapılarak yerine geçmek üzere, “Avrupa Topluluğu” kurulmuş ve AET’yi kuran Antlaşmanın adı”Avrupa Topluluğu’nu Kuran Antlaşma”(ATA) şeklinde değiştirilmiştir.

    AET’nin amacı Avrupa’nın siyasal bütünlüğe ulaşmasıdır. Bu amaç için öngörülen ekonomik dengeyi sağlamak üzere, ilk araç olarak üye ülkeler arasında malların , hizmetlerin, sermayenin ve emeğin serbestçe dolaştığı bir ortak Pazar ve gümrük birliği kurulması öngörülmüştür. Roma Antlaşmasının 2. maddesinde AET’nin hedefi “Topluluğun görevi, ortak pazarın kurulması ve üye ülkelerin ekonomik politikalarının giderek yaklaştırılması suretiyle, Topluluğun bütünü içinde ekonomik etkinliklerin uyumlu olarak gelişmesini, sürekli ve dengeli bir yayılmayı, artan bir istikrarı, yaşam düzeyinin hızla yükseltilmesini ve birleştirdiği devletler arasında daha sıkı ilişkileri gerçekleştirmektir.” şeklinde özetlenmiştir.


    C. Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu (EURATOM- AAET)



    AAET enerji sektöründe 1950’lerde görülen ve Avrupa’yı darboğaza sokan krizlerin, atom enerjisinin yardımı ile aşılmasını öngörüyordu. AET ile aynı tarihte Roma’da imzalanan (25 Mart 1957’de) AAET’nin amacı, atom enerjisinin barışçıl amaçlarla kullanımını gerçekleştirmektir. Antlaşma’nın 1. maddesinde AAET’nin temel hedefi, nükleer endüstrinin süratle kurulması ve gelişmesi için gerekli şartların gerçekleştirilmesi yolu ile üye ülkelerin hayat seviyelerinin yükseltilmesi ve diğer ülkelerle ilişkilerin geliştirilmesi olarak özetlenebilir.



    Başlangıçta her Birliği kuran Antlaşma, bu Birliğin organlarını da saptamıştı. Böylece Avrupa Birliği’nin organları faklı farklı faaliyet gösteren ayrı organlar durumunda kalmıştı. Bu organların birleştirilmesi fikri 1965’te gündeme gelmiştir. 1969’da Fusion (Birleşme) Antlaşması ile bu fikir somut hale getirilmiştir. Bundan sonra yukarıdaki üç Topluluk için ortak organlar görev yapmaktadır.[2]



    Ayrıca AET, AKÇT, AAET Antlaşmalarında ilk büyük değişikliği, 1 Temmuz 1987’de yürürlüğe girmiş olan Tek Senet (ATS) Antlaşması yapmıştır. Antlaşmanın “Tek Senet” diye adlandırılmasının sebebi, tek metinde iki amaca ulaşmış olmasıdır. İlk olarak, Tek Senet ile üç Topluluğun Antlaşmaları geniş şekilde değiştirilmiş, ikinci olarak üye ülkeler arasında dış politikanın birlikte belirlenip yürütülmesi gerçekleşmiştir. ATS, tamamıyla serbest ve sosyal bir pazar yaratmak için, karar alan organların güçlendirilmesini ve daha kolay karar alarak işlevsel duruma gelmelerini öngörüyordu.[3]


    Avrupa Birliği’ne geçiş süreci, 7 Şubat 1992 tarihinde Maastricht’de imzalanan “Avrupa Birliği Hakkında Antlaşma”sıyla olmuştur. ABA diye de anılan Antlaşma Kasım 1993’te yürürlüğe girmiştir. Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht) ile ekonomik ve parasal birlik doğrultusunda ilerleyen ve belirli alanlarda hükümetler arası işbirliğini içeren bir Avrupa Birliği kuruldu Antlaşmayla, Avrupa Birliği’nin Avrupa ülkeleri arasında daha yakın ve sıkı bir işbirliğine dayanan ekonomik, parasal

    [1] Tekinalp Gülören - Tekinalp Ünal, Avrupa Birliği Hukuku, 1. b. , İstanbul, Beta, s. 6,7

    [2] Akyurt Selahattin, Avrupa birliği ve Türkiye Avrupa Birliği Hukukunda Supranasyonalite , Diyarbakır 1996, s. 26

    [3]Tekinalp/Tekinalp, s. 13

    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  3. #3
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    ve siyasi bir birlik kurulması öngörülmüştür. Maastricht antlaşmasıyla, birlik vatandaşlığı, ekonomik ve parasal birlik, Avrupa Merkez Bankası, Avrupa Merkez Bankaları Sistemi, Avrupa Para Enstitüsü, eğitim, kültür, kamu sağlığı, tüketicinin korunması, trans Avrupa şebekeleri, sanayi, ortak karar prosedürleri, Ombudsman kurumu, bölgeler komitesi, ortak dış politika ve güvenlik politikası, hukuk ve iç işleri alanında işbirliği, Avrupa Parlementosu’na yeni yetkiler tanınması, ikame etme prensibi (subsidiarity) gibi yenilikler getirilmiştir.Maastricht Antlaşması çerçevesinde Avrupa Birliği kurumları yeniden yapılanmıştır.

    Ayrıca (7-11) tarihli Nice Zirvesi’yle Birlik organlarındaki üye sayısında önemli değişiklikler olmuştur.Konsey’deki oy ağırlığına getirilen yeni düzenleme ile Parlamento’daki yeni koltuk dağılımı Birlik bünyesindeki organlarda mevcut Almanya- Fransa dengesini etkilemiştir. Konsey’de iki ülkenin oy sayısı aynı olmakla beraber, oy çoğunluğunun nüfusun en azından % 62’sini temsil etmesini şart koşan bu yeni kritere göre, Almanya’nın gelecekteki ağırlığı diğer büyük üye ülkelere göre, daha fazla olmuştur. Çünkü bu durumda Almanya, başka iki büyük ülke ile beraber hareket ederek bir çoğunluk kararını durdurabilecek güce sahip olmuştur. Temsil biçimi Parlamento’da da Almanya lehine işlemiştir. Fransa ve diğer büyük üye ülkeler, genişleme sürecinin etkisi ile şimdiye kadar ellerinde tuttukları 87 koltuğun 15 tanesinden feragat etmek zorunda kalmışlardır. Sadece Almanya koltuk sayısını muhafaza etmiştir. Bu konuya kurumları işlerken daha ayrıntılı olarak değineceğiz.[1]
    Birliği yöneten organlar şunlardır: Demokratik yollarla seçilen Parlamento, üye Devletleri temsil eden ve Bakanlar'dan oluşan Konsey, Avrupa Devlet ve Hükümet Başkanları Doruğu, Antlaşmalar'ın koruyucusu olan Komisyon, Topluluk hukukuna uyulmasını sağlayan Adalet Divanı ve Birliğin Mali yönetimini izleyen Sayıştay. Ayrıca ekonomik, sosyal ve bölgesel çıkar gruplarını temsil eden çeşitli danışma kurulları vardır. Birliğin dengeli gelişimine katkıda bulunan projelerin finansmanını kolaylaştırmak amacıyla kurulmuş olan bir Avrupa Yatırım Bankası ve Avrupa Merkez Bankası bulunmaktadır.Ayrıca bünyesinde ajans ve komiteleri de bulunmaktadır. Şimdi bunları tek tek inceleyelim.

    II. Avrupa Birliği’nin Temel Organları
    A.Avrupa Zirvesi (Avrupa Konseyi) (The European Council)


    1. Avrupa Birliği Konseyi( Council of the European Union )
    2. Avrupa Komisyonu ( European Commission )
    3. Avrupa Parlamentosu ( European Parliament )
    4. Adalet Divanı ( Court of Justice) ve Bidayet Mahkemesi
    5. Sayıştay (Denetim Kurumu) ( Court of Auditors )



    III. Yardımcı Organlar

    A. Avrupa Yatırım Bankası (European Investment Bank)


    1. Avrupa Merkez Bankası (European Central Bank) ve Avrupa Para Kurumu
    2. Ombudsman (European Ombudsman)


    IV. Danışma Komiteleri, Ajanslar ve Diğer Kuruluşlar

    A. Ekonomik ve Sosyal Komite (Economic and Social Committee)
    B. Bölgeler Komitesi ( Committee of the Region )


    1. AKÇT Danışma Komitesi

    D. Diğer Komite Ofis, Ajans ve Kuruluşlar


    1. Avrupa Zirvesi (Avrupa Konseyi) (The European Council)


    1974'te kurulan Avrupa Doruğu, Devlet ve Hükümet Bakanları ile Komisyon Başkanı'ndan oluşur. Dış İşleri Bakanları ile Komisyonun bir üyesi onlara yardımcı olur. Yılda iki kez toplanan doruk gelecekte girişilecek eylemler için gerekli ivmeyi sağlar ve faaliyetlerin ana hatlarını çizer.Yüksek düzeyine rağmen AB Avrupa Konseyi, yasama ve karar alma yetkisine sahip değildir. Bazıları onu bir “yöneltme ve esin organı’’ olarak nitelendirmektedir. Bu nitelendirme, ABA’nın üç maddesinde açıkça anlaşılmaktadır. Bunlardan birincisi olan ABA’nın dördüncü maddesine göre, AB Avrupa Konseyi AB’ye gelişmesi için gerekli itici gücü sağlar ve bu gelişme için genel politik hedefleri belirler. İkinci hüküm, ODGP ile ilgili 12 maddede yer almaktadır. Konsey ODGP’yi ilgilendiren her hangi bir konuda ortak eylem kararı alırken, bu kararı AB Avrupa Konseyinin genel yönelimleri tabanına oturtacaktır. Üçüncüsü ise ODGP ile ilgili olarak 18. maddede öngörülmüştür. Maddenin birinci fıkrasına göre, AB Avrupa Konseyi ODGP’nin ilkelerini ve genel yönelimlerini tanımlar. Bu yetki diğerlerine göre daha kesin ve hukukidir.


    1. Avrupa Birliği Konseyi ( Council of the European Union )


    Birliğin yasama ve karar alma sürecinde en önemli rolü üstlenen Konsey her üye ülkenin bakan düzeyinde olup, ülkesi adına bağlayıcı müzakere yapmak ve oy vermek yetkisini haiz bir temsilcisinden meydana gelir (ATA 203/1). Ele alınacak konuya göre diğer ilgili bakanlarla da oluşturulabilmekte ve temsil edilen bakanların uzmanlık alanlarına göre adlandırılmaktadır: Tarım, Ulaştırma, Çevre Bakanları Konseyi gibi.[2] Konsey, yöneten, dış ilişkileri düzenleyen, bütçede önemli yetkilere sahip olan, yasa koymada en yetkili olan organdır.

    Konsey üç sıfatla toplanır: Konsey üye ülkelerin bakanlarından, yani siyasi sorumluluk taşıya kişilerden oluşan toplantılar yapabilir. Bu durumda “ Konsey “ deyimi “Bakanlar Konseyi”ni ifade eder. Konsey bazen de Devlet ve hükümet Başkanları düzeyinde toplanır. Bu halde Konsey AB “Avrupa Konseyi “, “Devlet ve Hükümet Başkanları Konseyi“ hatta “zirve“ diye anılır. Üçüncü olarak da “Konsey Hükümetler Konferansı “ niteliği taşıyan toplantılar yapar.[3]

    10 Aralık1974’te gerçekleştirilen Paris Zirvesi’nde alınan kararlar doğrultusunda, üye ülke Devlet ve Hükümet Başkanları ile Topluluk Komisyon Başkanı “Avrupa Toplulukları Konseyi” adı altında düzenli olarak bir araya gelmektedirler. Konseye Dışişleri Bakanları ile bir Komisyon üyesi yardımcı olmaktadır.
    Nice Zirvesi’yle beraber AB ülkelerinin genişleme sonrası konseydeki oy dağılımı ise şöyle olmuştur. Almanya, İngiltere, Fransa ve İtalya'ya 29 oy. İspanya ve Polonya'ya 27 oy, Romanya'ya 15, Hollanda'ya 13, Yunanistan, Çek Cumhuriyeti, Belçika, Macaristan, Portekiz'e 12 oy, İsveç, Bulgaristan, Avusturya'ya 10 oy, Slovakya, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, Litvanya'ya 7 oy, Letonya, Slovenya, Estonya, Kıbrıs Rum Kesimi ve Lüksemburg'a 4 oy, Malta ise 3 oya sahip olmuştur.
    [1] Deutschland , Şubat/Mart 2001, s. 20,21

    [2] Avrupa Toplulukları ve Türkiye, Ankara, 1991, s. 8

    [3] Tekinalp Gülören -Tekinalp Ünal ve Diğerleri, Avrupa Birliği Hukuku, 2.b. ,
    İstanbul, Beta, 2000, s. 208
    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  4. #4
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    Konsey yılda en az iki kere toplanarak, gerek siyasi işbirliği gerek, birlik faaliyetleri konularında politika seçenekleri tartışmakta ve bazı konularda öncülük görevi üstlenmektedir.[1]

    Avrupa Birliği Konseyi 1987 yılında Tek Avrupa Senedi ile hukukileşmiştir. Maastricht Antlaşması ile Avrupa Konseyi’ne Ortak Dış Politika ve Güvenlik Politikası’nın oluşturulması görevi verilmiştir.



    Konseyin başkanlığını, üye ülkeler altı aylık görev dönemleri için dönüşümlü olarak yaparlar. Konsey başkanının görevleri; Konseyin toplantıya çağırılması, gündemin belirlenmesi, Konseyin Avrupa Parlamentosunda temsili, Konsey tasarruflarının imzası, tüzüklerin yürürlüğe sokulması, Yönergelerin, kararların, tavsiyelerin muhataplarına bildirilmesidir (ATA 204).

    Ayrıca Konsey çalışmalarının yürütülebilmesi için komiteler kurulmuştur. Bunlardan biri Daimi Temsilciler Komitesi ( COREPER ) dir. Coreper, büyükelçi düzeyinde yüksek memurlardan oluşan, Konseyin bir organı niteliği taşıyan, günlük yönetim ile uğraşan bir komitedir. Coreper, Konseyin çalışmaları için gerekli olan hazırlıkları, Sekreterlik ile işbirliği içinde gerçekleştirir.



    Çalışma konuları açısından 2 Coreper vardır. Coreper I; Daimi Temsilci Yardımcılarından oluşur ve genellikle teknik konuları inceler. Coreper II ise, Daimi Temsilcilerden oluşur ve siyasi konuları inceler.



    Konseyde niteliğine göre üç karar nisabı vardır: Oybirliği, ağırlaştırılmış çoğunluk ve çoğunluktur. Ağırlaştırılmış çoğunluğu gerektiren Konsey kararlarında üyelerin oyları, ekonomik ve siyasi durumları ile nüfuslarına göre belirlenir.



    Görevleri ve Yetkileri

    Konseyin görev ve yetkileri ATA 202’de gösterilmiştir.

    -Hukuk Koyma ve Komisyona Uygulama Yetkisi Verilmesi

    Konseyin hukuk koyma görev ve yetkileri ATA, AAETA, AKÇT’de ayrı ayrı düzenlenmiştir.Konsey, karar alma ve yasama organıdır.Konsey topluluk tüzüğü, yönerge çıkarır, karar verir, tavsiyede bulunur ve görüş açıklar. ATA’nın 202. ve 211 maddelerinde açıkça belirtildiği gibi Konsey, kendisi tarafından çıkarılan hukuki tasarrufların uygulama yetkisini Komisyona bırakabilir.

    -Üye Devletlerin Ekonomi Politikalarının Eşgüdümü, Dış İlişkileri, ODGP, Ekonomik ve Parasal Birlik Konularına İlişkin Yetkileri

    ATA’nın 202. maddesi ile AKÇTA’nın 26. maddesi üye ülkelerin ekonomik politikalarının uyumunun sağlanması için Konseyin eşgüdüm yapmasını öngörmüştür. Bu şekilde, tek (ortak) pazarın gerçekleştirilmesi ve ekonomik birlik ile para birliğinin kurulması sağlanmıştır. ATA’NIN 300. maddesine göre Konseyin ekonomik konuları ilgilendiren antlaşma ve görüşmelerde gözetim yetkisi ve görevi vardır. Ambargo gibi tek taraflı önlemler de Konsey tarafından karara bağlanır.[2]

    -Gözetim ve Komisyondan Öneri İsteme ve Uyumlaştırma

    ATA’nın 284. maddesine göre, Komisyon kendisine Antlaşmalarla yüklenmiş olan görevleri yerine getirebilmek için, ATA’nın hükümlerine uygun olarak, Konseyin belirlediği sınırlar içinde, gerekli bütün bilgileri toplar ve gerekli incelemeyi yapar. İnceleme görevinin sınırlarını Konsey belirler. Bu hususta önemli bir gözetim görevi, Topluluğun müşterek ticaret politikalarının uygulamasında kendini gösterir.Komisyon müşterek ticaret politikalarına ilişkin önerilerde bulunur.

    -Üçüncü Ülkeler ve Örgütlerle Antlaşmalar yapılması, Tek Taraflı Önlemler

    ATA’nın 300. maddesine göre, üçüncü ülkelerle veya uluslararası örgütlerle yapılacak antlaşmalarda, Konsey, Komisyonu görüşmeler için yetkilendirir. Komisyon, Konseyin tavsiye ve önerilerini alır, fakat antlaşmalar Konsey tarafından karara bağlanır. Bazen Avrupa Parlamentosunun onayı da gerekir. Benzer bir hüküm, AAETA’nın 101. maddesinde yer almaktadır.

    -Atama, Özlük Hakları Kararları, Personel Hakları

    Konseyin, Birliğin çeşitli kurumlarına üye atama yetkisi vardır. AKÇT’nin Danışma kurulu, AT ve AAET’nin Ekonomik ve Sosyal Kurul üyeleri, Bölgeler Komitesi üyeleri ile genel sekreteri, Konsey tarafından oy birliği ile atanır. Konsey nitelikli çoğunluk kararı ile Komisyon başkan ve üyelerinin, ATM başkan ve üyeleri ile savcıların ücretleri, emeklilik aylık ve mali haklarını karara bağlar.

    Avrupa Birliğinde çalışanların durumları, görevleri, çalışma koşulları, Komisyon üyelerinin, ATM başkan ve üyeleri ile savcıların ücretleri Komisyon tarafından belirlenir.

    [1] Avrupa Birliği ve Türkiye, Ankara, 4.b. , Dış Ticaret Müşteşarlığı Ekim 1999, s. 20

    [2] Tekinalp -Tekinalp , s. 210, 211

    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  5. #5
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    C. Avrupa Komisyonu (European Commission)

    AB Komisyonu,üye devletlerce atanan ve “komiser” diye adlandırılan 20 üyeden oluşan bir yürütme organıdır. Fakat 7-11 tarihli Nice Zirvesiyle beraber Komisyonun üye sayısında değişiklikler oldu. AB Komisyonu'nda, büyük ülkeler Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya, 2005 yılı sonrası komisyonda 2 üye bulundurma haklarını kaybedecekler. Daha sonra, her yeni üye, toplam üye sayısı 27 olana kadar komisyonda bir üyeye sahip olacak. Ancak üye sayısı 27'yi bulunca bu rakam sabitleştirilecek ve rotasyon usulüne gidilecek.[1]

    Komiserler üye ülkelerin temsilcisi değil, birliğin memurlarıdır.[2] Uluslarüstü bir kurumun memurları olan komiserler bunun için her hangi bir hükümetin veya makamın talimatını ne talep ne de kabul ederler. Komisyonda, Fransa, Almanya, İngiltere, İspanya ve İtalya’nın ikişer, diğer ülkelerin ise, birer temsilcisi bulunur. Her üyenin sorumlu olduğu bir veya birkaç alan vardır. Her Komisyon üyesinin bir oyu vardır.

    Komiserler ve başkan, vatandaşı oldukları üyeler tarafından değil, üye ülkelerin karşılıklı mütabakatı ile aldıkları kararla ve AP’nin onayı ile atanırlar. Görev süreleri beş yıl olup, tekrar atanmaları mümkündür.Yine Nice ile beraber AB Komisyonu Başkanı'nın yetkisi artırılacak ve başkana gerektiği takdirde komisyon üyelerini işine tek başına son verme yetkisi verilecek



    Komiserler görev süresince paralı veya parasız başka bir işle uğraşamazlar (ATA 213/2). Komisyon, Parlamento tarafından güvensizlik oyu ile düşürülebilir. Ayrıca Komiserler ATM tarafından görevden alınabilirler. Görevden alınma önerisini yapma yetkisi duruma göre Konseye veya Komisyona aittir. Görevden alma kararını ise, ATM verir. ATM yetkili organca başvuru olmadan her hangi bir komiseri görevden alamaz.

    Komisyon Birleşme Antlaşmasının 16 ve ATA’nın 162. maddeleri uyarınca 6 Temmuz 1967’de geçici “içtüzüğü”nü yayınlamış daha sonra 17.2.1993 tarihli içtüzükle yürürlüğe girmiştir.

    Komisyon, idari yapı olarak bir hukuk hizmetleri ve istatistik ofisinin yanısıra 23 genel müdürlük ve diğer servislerden oluşmaktadır.Komisyon her yıl, Avrupa Parlamentosu’nun normal yıllık açılışından bir ay önce (şubat) topluluk faaliyetlerini kapsayan bir rapor yayınlar. Haftada bir ve de genellikle Çarşamba günleri toplanır. Komisyon çalışmalarına çok sayıda komiteler yardımcı olur. Bunlardan bazıları Antlaşma’da yer almıştır:Ulaştırma Komitesi(m.83), Para Komitesi (m.105), Sosyal Fon Komitesi (m.124).[3]


    Görev ve Yetkileri

    Komisyonun görevlerini iki başlık altında toplamak mümkündür. Bunlardan ilki, Komisyonun kurucu Antlaşmaların koruyucusu olmasıdır. İkincisi, Topluluğun yürütme organı olması nedeniyle sahip olduğu görevleridir.

    Komisyonun görevleri genel bir şekilde ATA 211’de öngörülmüştür. Fakat komisyonun görevleri sadece bu maddeyle sınırlı değildir. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

    -Girişimi başlatma, öneride ve tavsiyede bulunmak

    -Konsey ve AP’nin tasarruflarının oluşumuna katılmak

    -Topluluk hukukunun uygulanmasını gözetmek ve sağlamak

    -Bilgi alıp inceleme yapmak

    -Konsey tarafından çıkarılan düzenlemelerin yerine getirilmesi hususunda verilen görevleri yerine getirmek

    -Uluslararası ilişkileri yürütmek

    -Bütçenin ön tasarısını hazırlamak ve kabul edilen bütçeyi uygulamak

    -Rapor hazırlamak

    -Fonların yönetimi ile ilgili görevleri yerine getirmek

    -Topluluğu mahkemelerde temsil etmek

    -Topluluk hukukuna uygunluğunu sağlama davası açmak

    -Ekonomik ve parasal politikalar ile ilgili görevleri yerine getirmek

    -Sanayi ve araştırma faaliyetleri ile ilgili görevleri yapmak

    -Hukuk koymak ve Konseyden hukuk koyma yetkisini aldığı hallerde bu görevi yerine getirmek

    -Coreper’de yer almak

    -AB Avrupa Konseyinde yer almak

    -Konsey tarafından devredilen blok istisna düzenlemeleri yetkisini kullanmak

    -Bireysel ve blok istisnalara ilişkin kararlar almak


    D. Avrupa Parlamentosu (European Parliament)



    Avrupa Parlamentosu 1958’de Roma Antlaşmasına bağlı Roma Sözleşmesiyle, AKÇT’nin ortak meclisi olan Meclis ile Roma Antlaşması uyarınca kurulan meclisin birleşmesi sonucunda ortaya çıkmıştır.Başlangıçta “Avrupa Parlamenter Meclisi” olarak adlandırılan Parlamento, ilk toplantısını, 19 Mart 1958 tarihinde Strasbourg’da gerçekleştirmiştir. 1962 yılında ise resmen “Avrupa Parlamentosu” adını almıştır.

    AP üyeleri doğrudan ve genel oylarla üye ülke halkları tarafında seçilen temsilcilerden oluşmaktadır. Bu yöntem Konseyi 20 Eylül 1976 tarihli kararıyla düzenlenip ilk doğrudan ve genel seçim 1979 yılında yapılmıştır.
    Avrupa Parlamentosu Nice Zirvesi’ne kadar 626 üyeden oluşmaktaydı. 7-11 tarihli Nice Zirvesi ile beraber oyların yeniden dengelenmesi kriteriyle, Parlamentoda neredeyse bütün üye ülkelerin sandalye sayısı azalmıştır.Böylece Birliğe yeni üye olan devletlerin parlamenterleri için yer açılmıştır. Sadece Almanya, Parlamentodaki sandalye sayısını (99) korumuştur. Avrupa Parlamentosu’nun sandalye sayısı 12 üye ülkeyle beraber genişleme sonrası 732 olarak belirlenmiştir.

    [1] Avrupa Birliği ABGS

    [2] Avrupa Birliği ve Türkiye, s. 22

    [3] Karluk S. Rıdvan, Avrupa Birliği ve Türkiye, 4.b. , İstanbul , İMKB 1996, s. 125

    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  6. #6
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    GENİŞLEME SONRASI AVRUPA BİRLİĞİ
    ÜLKE

    Nüfus

    (milyon)

    Konsey

    oy hakkı

    Avrupa Parlamentosu Sandalye sayısı (**)

    Almanya

    82.0
    29 (10)
    99 (99)
    İngiltere

    59.2
    29 (10)
    72 (87)
    Fransa

    59.0
    29 (10)
    72 (87)
    İtalya

    57.6
    29 (10)
    72 (87)
    İspanya

    39.4
    27 (8)
    50 (64)
    Polonya

    38.7
    27
    50*
    Romanya

    22.5
    14
    33*
    Hollanda

    15.8
    13 (5)
    25 (31)
    Yunanistan

    10.5
    12 (5)
    22 (25)
    Çek Cumhuriyeti

    10.3
    12
    20*
    Belçika

    10.2
    12 (5)
    22 (25)
    Macaristan

    10.1
    12
    20*
    Portekiz

    10.0
    12 (5)
    22 (25)
    İsveç

    8.9
    10 (4)
    18 (22)
    Bulgaristan

    8.2
    10
    17*
    Avusturya

    8.1
    10 (4)
    17 (21)
    Slovakya

    5.4
    7
    13*
    Danimarka

    5.3
    7 (3)
    13 (16)
    Finlandiya

    5.2
    7 (3)
    13 (16)
    İrlanda

    3.7
    7 (3)
    12 (15)
    Litvanya

    3.7
    7
    12*
    Letonya

    2.4
    4
    8*
    Slovenya

    2.0
    4
    7*
    Estonya

    1.4
    4
    6*
    Kıbrıs Rum Kesimi

    0.8
    4
    6*
    Lüksemburg

    0.4
    4 (2)
    6 (6)
    Malta

    0.4
    3
    5*
    TOPLAM

    481.2

    345

    732
    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  7. #7
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    Üyeler beş yıllık bir süre için seçilir (ATA 190/5). Parlamento üyeleri mensup oldukları ülkelere göre değil, siyasi görüşlerine göre gruplaşmışlardır. 1989’da 11 olan siyasi grup sayısı, daha sonra Avrupalı Demokratlar Grubu’nun kalkması ile 10’a inmiştir.Halen Parlamento’da mevcut olan gruplar şunlardır: Sosyalistler (PSE), Hıristyan Demokratlar (PPE), Avrupa Hakları Partisi, Liberal Demokrat ve Reformcu Grup (ELDR),Avrupa Demokratik Grubu, Yeşiller (GR), Avrupa Sol Birliği, Gökkuşağı, Hiçbir Gruba Dahil olmayanlar. Gruplar Avrupa Parlamentosu Usul Kuralları’na göre oluşturulur.

    AP’nin toplantı dönemi bir yıldır (ATA 196/1). AP bir çağrıya gerek olmaksızın her yıl mart ayını ikinci salı günü kendiliğinden toplanır. Genel kurul toplantıları Strasbourg’da yapılır. Sekreteryası Lüksemburg’dadır.

    AP kendi içtüzüğünü bizzat kendisi yapar. İç tüzük verilen oyların çoğunluğu ile kabul edebilir (ATA 199/1).AP’nin içtüzüğü 26 Mart 1981 tarihli olup “Avrupa Parlamentosu Usul Kuralları”adını taşımaktadır. Bugün 1997 tarihli bir iç tüzük yürürlüktedir. Avrupa Parlamentosu klasik parlamentolarda olduğu gibi komisyonlar halinde çalışır(ATA 197). AP’deki bazı komisyonlar şunlardır:Siyasal işler, tarım, balıkçılık ve kırsal gelişim, bütçe, ekonomik ve parasal işler ile sanayi politikası, enerji-araştırma-teknoloji, dış ekonomik ilişkiler... Komisyonların olağan toplantı yeri Brüksel’dir.[1]

    Görev ve Yetkileri
    -Topluluk Mevzuatının Oluşturulmasındaki Yasama Sürecine Katılma ve Topluluğun Çeşitli Tasarruflarına Katılma Yetkisi
    AP’nin yasamaya ilişkin yetkileri görüş bildirmekle sınırlı olup bağlayıcılığı bulunmamaktadır. AP, ATA’nın 192/1 maddesi uyarınca topluluk tassarruflarının oluşturulması, yani hukukun konma sürecine ATA’nın 251 ve 252. maddesinde öngörülen hükümler çerçevesinde katılır. Ayrıca onay vererek veya kanaat açıklayarak da topluluk tasarruflarının gerçekleşmesine iştirak eder. Ayrıca konsey ve komisyonla birlikte ortak açıklamalarda bulunur.

    1975 yılında Parlamento ile Konsey ve Komisyon arasındaki bir Ortak Bildiri’yle tesis edilen “Uzlaşma Prosedürü” ile Parlamentonun yasama yetkileri arttırılmıştır.

    Tek Avrupa Senedi ile mevzuat oluşturma yönünde Parlamentoya ortak karar yetkisi tanınmıştır. Bu düzenlemeye “İşbirliği Prosedürü” denmektedir.

    AAETA ve Tek Senet’e göre, bu prosedür, vatandaşlıktan doğan ayrımcı muamelelerin önlenmesi, işçilerin serbest dolaşımı, teşebbüs hakkı ile ilgili direktifler, diplomaların karşılıklı tanınması, tek pazara ilişkin mevzuatın yakınlaştırılması, çalışma koşulları, yapısal fonlarla ilgili yürütme kararları, araştırma ve teknoloji alanındaki mevzuat çalışmalarında uygulanmaktadır.[2]

    -Bütçeye ilişkin Yetkileri
    ATA’nın 272. maddesinde Topluluk bütçesinin hazırlanışı ve kabulü usulü öngörülmüştür. 1970’lerden bu yana, bu konu AP’nin yetkisinin devamlı arttığı bir alan olmuştur. Bu hususta 21 Nisan 1970 tarihli karar kadar 1993 tarihli Kurumlararası Sözleşme’nin de rolü olmuştur.

    Parlamento, Bütçenin Birlik organlarının işleyişi, Avrupa Sosyal Fonu, araştırma, enerji, sanayi politikası ve benzeri alanlardaki harcamalardan oluşan “serbest harcamalar” bölümü üzerinde yetkilidir. Tarım harcamaları gibi “zorunlu harcamalar” üzerinde ise değişiklik önerileri getirebilir. Bu öneriler, Konseyde nitelikli çoğunlukla reddedilmez ise kabul edilir. Zorunlu olmayan harcamaların sınırları ayrıca ATA’da gösterilmiştir.

    -Konseyi ve Komisyonu Denetleme Yetkisi
    Avrupa Parlamentosunun yetkilerinde, Maastricht Antlaşması ile birlikte önemli artışlar olmuştur. Önceleri AETA’nın verdiği oylama ve denetim yetkilerine sahip olan parlamento, Yeni Antlaşma ile kural koymaya, mevzuatın yaratılmasına katılmaya başlamıştır. Parlamentonun “Ombudsman-mediateur” atanması, Komisyon Başkan ve üyelerinin atanmasındaki rolü ile Birlik Kurallarının yaratılmasındaki katkısı artmıştır.Parlamento, aynı zamanda, Avrupa Komisyonu üyelerinin tayinlerini onaylama ve üçte iki oy çokluğuyla Komisyonu görevden alma yetkisine sahip bir denetim organıdır.
    Parlamento, Konsey ve Komisyonu denetleme yetkisini bu organlara yönelttiği yazılı ve sözlü sorular ile genel görüşme talepleri yoluyla yerine getirmektedir. Aynı zamanda diğer görevlerini şöyle sıralayabiliriz:
    -Hareketsizlik davası açmak
    -şikayet dilekçelerini incelemek
    -Topluluğun çeşitli faaliyetlerine katılmak
    -Üye kabulü ve bazı antlaşmaları onaylamak
    -Başkanlığın ODGP ve Ekonomik ve Parasal Politikalar ile ilgili olarak AP’ye danışması ve AP’nin bilgilendirilmesi
    -Bazı hukuki tasarrufların AP Başkanı tarafından imzalanmasıdır.
    [1] Tekinalp-Tekinalp, s. 201

    [2] Avrupa Birliği ve Türkiye, s. 25
    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  8. #8
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    E. Adalet Divanı ( Court of Justice) ve Bidayet Mahkemesi

    Adalet divanı, AT’nin en yüksek hukuksal organı niteliğini taşımaktadır. Lüksemburg’da 7 Ekim 1958 tarihinde kurulmuştur.AKÇT Antlaşması ile kurulmuş Roma Antlaşması ile tek bir Adalet Divanı tesis edilmiştir. Adalet Divanı AET Antlaşmasının 164, AKÇT Antlaşması’nın 31 ve EURATOM Antlaşmasının 136. maddelerinde yer almıştır. AET Antlaşmasının 168, AKÇT Antlaşmasının 32 ve EUORATOM Antlaşmasının 140. Maddeleri daha sonra Tek Avrupa Senedi ile değiştirilmiştir. Topluluk Hukuku dışında, topluluk üyeleri arasında gerçekleştirilen uluslararası antlaşmalar da Adalet Divanının yetkilerini belirlemektedir.[1]

    Divan, halen 15 yargıçtan oluşmaktadır. Bunlar üye ülkeler tarafından bağımsızlığı hakkında tam bir güven veren ve kendi ülkelerinde en yüksek yargısal görevlerin yerine getirilmesi için gereken koşullara sahip veya hukuk bilimi alanında görüşleri ile yeteneklerini kabul ettirmiş kişiler arasından ittifakla 6 yıl için seçilir. Divanda her üye ülke uyruğundan bir yargıç bulunur.16. yargıç rotasyon yoluyla değişir.
    Üyeler üç yılda bir kısmen yenilenir. Bu yenileme bir kere 7, bir kere 6 yargıç için yapılır. Adalet Divanına 6 savcı veya hukuk sözcüsü yardımcı olur. Ancak, divanın talebi üzerine, Konsey, savcılarının sayısını artıra bilir. Hukuk sözcülerini dışında bir baş katip, yardımcı raportörler, araştırma görevlileri de hakim ve savcılara yardımcı olurlar.

    Adalet Divanı kural olarak genel kurul şeklinde çalışır. Bunun dışında daireler halinde de çalışabilir.
    Divanda yargılama süreci, yazılı aşama, soruşturma aşaması ve sözlü aşamadan oluşmaktadır.
    Tek Avrupa Senedi, Adalet Divanının yükünü hafifletmek amacıyla 168 A Maddesiyle birlikte bir ilk derece mahkemesinin kurulmasını hükme bağlamıştır.

    Görevler ve Yetkileri
    Divan Antlaşmanın uygulanmasında ve yorumlanmasında hukuka saygıyı sağlamaktadır. Divan kararları temyiz edilemeyen ve bağlayıcı olan bir adliye merci sıfatıyla Topluluk hukuk düzeni dahilinde meydana gelen hukuki ihtilafları, hukuk kurallarına ve adalete uygun olarak çözmek işlevini de yüklenmiştir. Adalet Divanı’nın yetki alanına giren davalar şunlardır:
    - Üye ülkelerin diğer üye ülkelere karşı açtığı davalar: Roma Antlaşması’nın 169, maddesine göre Komisyon, bir üye devletin Antlaşmalardan doğan yükümlülüklerini yerine getirmediği kanısına varırsa, o devleti savunmasını yapmaya çağırmakta, konuyla ilgili gerekçeli görüşünü bildirmekte, ilgili Devlet belirli süre içinde bu görüşe uymazsa Divan’ a başvurmaktadır.
    - Topluluk kurumları aleyhine açılan davalar:topluluk kurallarının sadece hukuken bağlayıcı olanlarına karşı itiraz edilebilmektedir.
    - İptal davaları: Roma Antlaşması’nın 173. maddesine göre, Konsey ve komisyon’ un tavsiye ve görüşleri dışındaki hukuki tasarruflarına karşı iptal davası açılabilir. İptal davası Topluluk organları, üye ülkeler, gerçek ve tüzel kişiler tarafından açılabilir. Böylece organların hukuki karar ve tasarrufları hem geçerlik hem de hukuka uygunluk bakımından Adalet Divanı’nın denetimi altına alınmıştır. Aynı çerçevede, Topluluk kurumlarının ve memurlarının hizmet kusuru veya kişisel kusuru sonundahasıl olan zararın tazminini de talep edilebilmektedir.[2]
    Bunların dışında, Topluluk ile personeli arasında personel arasında personel rejimine ait davalar; Avrupa Yatırım Bankası’nı ilgilendiren itilaflara ilişkin davalar; konsey Tüzüklerinde öngörülen para cezalarının uygulanmasına karşı açılan davalar da AT Adalet Divanı’nın görev alanına giren konulardır.
    1989'da 15 yargıçtan oluşan bir ilk Derece (Bidayet) Mahkemesi kurulmuştur.İlk Derece Mahkemesi, kişiler ve işletmeler tarafından açılan davalara bakar.Hukuk meseleleriyle ilgili başvurular sadece Avrupa Adalet Divanı tarafından karara bağlanır.

    ATA’nın 225/1 göre İlk Derece Mahkemesinin kararlarına karşı, hukuki konularla sınırlı olmak kaydıyla esas sözleşmeye göre ATM’ye başvurulacağı belirtilmiştir.Bundan İDM’nin bütün karalarına karşı ATM’ye temyize gidilemeyeceği, ancak bazı kararlar için temyiz yolu açık olduğu sonucu çıkmaktadır.
    ATM ve İDM’nin kararlarının tenfizine ilişkin bir kural ve tenfiz makamı yoktur. Bir üye devlete karşı bir diğer devlet veya AB organı tarafından alınmış kararın tenfizi, o ülkenin isteğine bağlı kalmaktadır. Bir AT kurumuna karşı alınan kararın tenfizi, o kurumun ve genel olarak AB’nin hukukuna bağlı kalmıştır. Gerçek ve tüzel kişilere karşı alınan kararların tenfizinde ulusal makamlardan yaralanılabilir[3]

    B. Sayıştay (Court of Auditors)


    Avrupa Topluluklarının bütünleşmesi üzerine Topluluk düzeyinde bağımsız bir denetleme kurulu oluşturulması fikri üzerinde durulmuştur. Bunun sonucu olarak, Roma Antlaşması’nın206. maddesinde sözü edilen Kontrol Komisyonu’nun görevlerini de üstlenmiş olarak, 22 Temmuz 1975 tarihinde Brüksel Antlaşması ile Sayıştay kurulmuştur.Bu antlaşmada, dış finansal deneyim ile ilgili önemli değişiklikler yapıldı ve bu değişikliklere uyumlu olarak da Denetleme Kurulu’nun adı Denetleme kurumu olarak değiştirildi. Bu organın adı konusunda bazı görüş ayrılıkları bulunmaktadır. Bazı ülkeler mahkeme olarak anarken bazıları da Denetleme Kurulu olarak adlandırılmaktadır.

    Sayıştay Konsey tarafından Avrupa Parlamentosu'nun görüşü alındıktan sonra oybirliğiyle atanan 15 üyeden oluşur. Sayıştay Başkanı üyeler tarafından kendi aralarından seçilir. Sayıştayın birinci dönem üyelerinin seçiminde, dört üye dört yıl görev yapmak üzere, kura ile belirlenir. Üyelik, ölüm istifa, emekliye ayrılma, veya üye olmak için gerekli bulunan nitelikleri ve şartları yitirme sebepleri ile boşalacak olursa yerine seçim yapılır.

    Başkanlık süresi üç yıldır ve üç yılın sonunda ikinci bir dönem için yeniden seçilmek mümkündür. Sayıştay başkanı primus inter pares (eşitler arasında birinci) konumundadır.Toplantılarını ve çalışmalarını Lüksemburg'da sürdüren

    Görev ve yetkileri
    -ATA’nın 188a hükmüne göre, dış hesap inceleme ve denetlemesi Sayıştay tarafından yapılır.
    -Sayıştay Avrupa Birliği'nin tüm gelir ve harcamalarının hukuka uygun ve düzenli biçimde yapılıp yapılmadığını ve maliye yönetiminin tutarlı olup olmadığını denetler.
    -Konsey ve Parlamento tarafından Avrupa Toplulukları'nın genel bütçesinin uygulamasına ilişkin olarak Komisyon'un ibrasında yardımcı olmak amacıyla yıllık [1] Karluk, s. 144

    [2] Avrupa Birliği ve Türkiye, s. 28, 29

    [3] Tekinalp –Tekinalp, s. 269, 271, 272
    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  9. #9
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    raporlar hazırlar. Ayrıca diğer kurumların talebi üzerine özel raporlar hazırlar ve görüş bildirir.

    -Sayıştay re'sen hareket ederek özel konulardaki görüşlerini her zaman açıklayabilir.

    -Birlik Antlaşması'yla Sayıştay'a tam kurumsal statü tanınmış ve sorumluluklarının kapsamı genişletilerek hesapların güvenilirliği ve hesaplara konu olan işlemlerin hukuka uygunluğu ve düzenliliği hakkında Parlamento ve Komisyon'a güvence bildirimi sunma görevi verilmiştir.

    III. Yardımcı Organlar



    A .Avrupa Yatırım Bankası (European Investment Bank)

    B. Avrupa Merkez Bankası (European Central Bank)

    C. Avrupa Para Kurumu

    D. Ombudsman (European Ombudsman)

    A. Avrupa Yatırım Bankası (European Investment Bank)



    Avrupa Birliği'nin finans kurumu olan Avrupa Yatırım Bankası 1958'de Roma Antlaşması ile Birliğin hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olarak yatırımları finanse etmek amacıyla kurulmuştur. !5üyeye sahiptir. AYB tüzel kişiliğe ve mali özerkliğe sahiptir. Banka üyeleri Avrupa Birliği Üyesi Devletler'dir. Bankanın merkezi Lüksemburg'dadır.

    Avrupa Yatırım Bankası, 1994 yılı içinde 19,9 milyar ECU tutarında kredi vermiş, böylece önde gelen uluslararası finans kurumları arasındaki yerini pekiştirmiştir.

    AYB'nin öncelikli hedefi Avrupa Birliği nin dengeli gelişimine katkıda bulunmaktır. Bunun yanı sıra trans-Avrupa ulaşım ve telekomünikasyon ağlarının geliştirilmesine, çevrenin korunmasına, enerji kaynaklarının devamlılığının sağlanmasına ve endüstri ve küçük işletmelerin uluslararası düzeyde rekabet gücünün artırılmasına yönelik projelere finansman sağlamaktadır. Banka Avrupa Birliği haricinde de Birliğin üye olmayan ülkelere yönelik işbirliği politikasının hayata

    geçirilmesine yardımcı olmakta, Afrika, Karayipler ve Pasifik ülkelerinde, Akdeniz havzasında, Orta ve Doğu Avrupa'da, Latin Amerika'da ve Asya'da faaliyette bulunmaktadır.

    AYB kaynaklarının büyük bir bölümünü sermaye piyasalarından ödünç alır. Sermaye piyasalarında AYB hisselerinin yüksek ratinge sahip olması (AAA) en uygun koşullarda çok yüksek miktarlarda kaynak bulabilmesini sağlamaktadır. Kar amacı taşımayan bir kredi kurumu olan AYB, mali piyasalarda konumunun sağladığı üstünlüklerden girişimcileri yararlandırır.

    Avrupa Yatırım Bankası bünyesindeki Guvernörler Kurulu, 15 üyeden oluşur. Sermayenin % 45’ini temsil eden oylarla karar alır. Yöneti Kurulu, 25 asil ve 13 yedek üyeden oluşur. İşletme Komitesi ise, 1 başkan ve 7 birim amirinden oluşur.


    B. Avrupa Merkez Bankası (European Central Bank) ve Avrupa Para Enstitüsü



    ATA’nın 8.maddesine göre, Antlaşmada öngörülen usule göre bir Avrupa Merkez Bankası Sistemi ve Antlaşmada ve Antlaşmaya ekli Avrupa Merkez Bankası Esas Sözleşmesinde (AMB Esas Sözleşmesi) yer alan yetkileri haiz bir Avrupa Merkez Bankası kurulmuştur.Tek para biriminin basılmasından da sorumludur.202yılının ocak ayında tek para birimi olan EURO tedavüle çıkacaktır.



    APE, Ekonomik ve parasal Birlik (EPB)’nin 3. aşamasına geçiş için gerekli koşulları gerçekleştirmek için çalışır. Merkezi Frankfurt'ta bulunmaktadır. APE para ve döviz politikasının genel yönlendirmesi hakkında görüş oluşturup tavsiyelerde bulunabilir. Ayrıca, Topluluk içinde iç ve dış parasal durumu, özellikle Avrupa Para Sistemi(APS)’nin işleyişini etkileyebilecek politikalar hakkında Hükümetlere ve Konsey’e görüş ve tavsiyeler sunabilir. [1]



    C. Ombudsman (European Ombudsman)


    Ombudsman yönetimin yargı dışı denetiminde özgün bir kurum olarak çıkmaktadır karşımıza. “Sınırlandırılmış devlet” tezinin somut bir uygulaması olarak görülen bu kurum, demokrasi ve hukuk devleti ülküsüne bağlı pek çok ülkede yaşama geçirilmiş bulunmaktadır. Bireyin yönetim karşısında yararlarını koruma ve yönetsel faaliyetleri denetleme öz-göreviyle yetkilendirilmiş kurumsal güvence mekanizmalarının başında Ombudsman gelmektedir. İsveç kökenli olan Ombudsman, duyguları incinmiş olan kişilerin, hükümet kuruluşlarına, memurlarına ve işgörenlerine karşı, adaletsizlik ve kötüyönetime ilişkin yakınmalarını alan, “bağımsız” bir üst düzey kamu görevlisinin başında bulunduğu, anayasa ya da yasa ile kurulan; araştırma, eleştirme ve düzeltici eylemler önerme ve bulgularını kamuoyuna duyurma yetkisiyle donatılmış bir kamusal bürodur. Kamu hizmetinden yararlananlar için adaletin yerine getirildiği, onlara nesnel, saygılı, iyi, çabuk ve kaliteli bir kamu hizmetinin sunulduğuna dair güvence veren bir otorite olarak Ombudsman, aynı zamanda yönetim (bürokrasi) açısından da eylem ve işlemlerinin yapılışındaki gözden kaçan veya kasten yapılan yanlışlıkların düzeltimine olanak sağlayan ek bir “yanlışlıktan arındırma” denetimidir. Ombudsman, yönetimin hukuk dışına taşan, hakkaniyete uymayan, yasaları yanlış yorumlama sonucu amacından saptıran uygulamalarını hukuk devleti adına filtre eden, ıslah eden; öte yandan yurttaşların yersiz yakınmaları sonucu zayıflamış olan hukuka inancı ve saygıyı pekiştiren, geçerli uygulamaları güçlendiren bağımsız bir kamu otoritesi olarak değerlendirilebilir. Böylece hukuk devleti ilkelerine bağlı demokratik bir toplumda yaşayan yurttaşlar, bağımsız yargı organı ile birlikte, bağımsız bir otoriteyle de denetlenen yönetim karşısında çifte güvenceli durumdadırlar. Ombudsman kurumu, yönetimin halka adaletli ve saygılı davrandığı, yasanın elverdiği kalitede bir kamu hizmeti sunduğu, kamu görevini dürüst ve tarafsızlık içerisinde yerine getirdiği yönündeki soyut sav’a açıklama getiren bir gösterge olarak da algılanmaktadır. Üstelik kamu makamlarına yönelik olarak, yaptığı araştırmalarla ilgili yaptırımı içeren tek yanlı ve yürütülebilir karar alma yeteneği olmadan hukuk dizgesi içinde etkin olması, o toplumun “hukuk algılaması”na ve hukuk kültürüne ilişkin iyi bir ölçüt olarak değerlendirilebilir. Ombudsman, devlet iktidarının halkıyla yaptığı bir centilmenlik sözleşmesinin ürünüdür. Kamu makamlarının hukuka ve hakkaniyete aykırı davranmayacağı, davranırsa, bunu tarafsız ve bağımsız saygın bir kişiliğin uyarısı doğrultusunda düzelteceğine dair sözverisidir (taahhüdüdür). Bütün yaptığı şey, yakınmadan kaynaklanan sorunu saptamak, uyarı ve bildirim yoluyla bu sorunu düzeltmeye çalışmaktan ibarettir. Burada kullanılan “yayımlama” ve “açık eleştiri” öyle bir yetkidir ki, yönetsel makamlar buna karşı koyma cesareti bulamamakta ve Ombudsman’ın istemi doğrultusunda düzeltme yapma, giderimde bulunma ve gerekli önlemleri alma konusunda kendilerini kayıtlamaktadırlar.

    [1] Avrupa Birliği ve Türkiye, s. 31

    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

  10. #10
    4tackstyL3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Demirbaş Üye
    Üyelik tarihi Jan 2010
    Nereden Gölgenden Bile Şüphe Et !
    Yaş 22
    Mesajlar 8.432
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Cevap: Avrupa birliği’nin kurumları ve işleyişi ab süper anlatımlarla nette böylesi yok ! Kacırma ge

    raporlar hazırlar. Ayrıca diğer kurumların talebi üzerine özel raporlar hazırlar ve görüş bildirir.
    -Sayıştay re'sen hareket ederek özel konulardaki görüşlerini her zaman açıklayabilir.
    -Birlik Antlaşması'yla Sayıştay'a tam kurumsal statü tanınmış ve sorumluluklarının kapsamı genişletilerek hesapların güvenilirliği ve hesaplara konu olan işlemlerin hukuka uygunluğu ve düzenliliği hakkında Parlamento ve Komisyon'a güvence bildirimi sunma görevi verilmiştir.

    III. Yardımcı Organlar

    A .Avrupa Yatırım Bankası (European Investment Bank)
    B. Avrupa Merkez Bankası (European Central Bank)
    C. Avrupa Para Kurumu
    D. Ombudsman (European Ombudsman)

    A. Avrupa Yatırım Bankası (European Investment Bank)

    Avrupa Birliği'nin finans kurumu olan Avrupa Yatırım Bankası 1958'de Roma Antlaşması ile Birliğin hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olarak yatırımları finanse etmek amacıyla kurulmuştur. !5üyeye sahiptir. AYB tüzel kişiliğe ve mali özerkliğe sahiptir. Banka üyeleri Avrupa Birliği Üyesi Devletler'dir. Bankanın merkezi Lüksemburg'dadır.
    Avrupa Yatırım Bankası, 1994 yılı içinde 19,9 milyar ECU tutarında kredi vermiş, böylece önde gelen uluslararası finans kurumları arasındaki yerini pekiştirmiştir.
    AYB'nin öncelikli hedefi Avrupa Birliği nin dengeli gelişimine katkıda bulunmaktır. Bunun yanı sıra trans-Avrupa ulaşım ve telekomünikasyon ağlarının geliştirilmesine, çevrenin korunmasına, enerji kaynaklarının devamlılığının sağlanmasına ve endüstri ve küçük işletmelerin uluslararası düzeyde rekabet gücünün artırılmasına yönelik projelere finansman sağlamaktadır. Banka Avrupa Birliği haricinde de Birliğin üye olmayan ülkelere yönelik işbirliği politikasının hayata
    geçirilmesine yardımcı olmakta, Afrika, Karayipler ve Pasifik ülkelerinde, Akdeniz havzasında, Orta ve Doğu Avrupa'da, Latin Amerika'da ve Asya'da faaliyette bulunmaktadır.
    AYB kaynaklarının büyük bir bölümünü sermaye piyasalarından ödünç alır. Sermaye piyasalarında AYB hisselerinin yüksek ratinge sahip olması (AAA) en uygun koşullarda çok yüksek miktarlarda kaynak bulabilmesini sağlamaktadır. Kar amacı taşımayan bir kredi kurumu olan AYB, mali piyasalarda konumunun sağladığı üstünlüklerden girişimcileri yararlandırır.
    Avrupa Yatırım Bankası bünyesindeki Guvernörler Kurulu, 15 üyeden oluşur. Sermayenin % 45’ini temsil eden oylarla karar alır. Yöneti Kurulu, 25 asil ve 13 yedek üyeden oluşur. İşletme Komitesi ise, 1 başkan ve 7 birim amirinden oluşur.

    B. Avrupa Merkez Bankası (European Central Bank) ve Avrupa Para Enstitüsü

    ATA’nın 8.maddesine göre, Antlaşmada öngörülen usule göre bir Avrupa Merkez Bankası Sistemi ve Antlaşmada ve Antlaşmaya ekli Avrupa Merkez Bankası Esas Sözleşmesinde (AMB Esas Sözleşmesi) yer alan yetkileri haiz bir Avrupa Merkez Bankası kurulmuştur.Tek para biriminin basılmasından da sorumludur.202yılının ocak ayında tek para birimi olan EURO tedavüle çıkacaktır.

    APE, Ekonomik ve parasal Birlik (EPB)’nin 3. aşamasına geçiş için gerekli koşulları gerçekleştirmek için çalışır. Merkezi Frankfurt'ta bulunmaktadır. APE para ve döviz politikasının genel yönlendirmesi hakkında görüş oluşturup tavsiyelerde bulunabilir. Ayrıca, Topluluk içinde iç ve dış parasal durumu, özellikle Avrupa Para Sistemi(APS)’nin işleyişini etkileyebilecek politikalar hakkında Hükümetlere ve Konsey’e görüş ve tavsiyeler sunabilir.

    C. Ombudsman (European Ombudsman)

    Ombudsman yönetimin yargı dışı denetiminde özgün bir kurum olarak çıkmaktadır karşımıza. “Sınırlandırılmış devlet” tezinin somut bir uygulaması olarak görülen bu kurum, demokrasi ve hukuk devleti ülküsüne bağlı pek çok ülkede yaşama geçirilmiş bulunmaktadır. Bireyin yönetim karşısında yararlarını koruma ve yönetsel faaliyetleri denetleme öz-göreviyle yetkilendirilmiş kurumsal güvence mekanizmalarının başında Ombudsman gelmektedir. İsveç kökenli olan Ombudsman, duyguları incinmiş olan kişilerin, hükümet kuruluşlarına, memurlarına ve işgörenlerine karşı, adaletsizlik ve kötüyönetime ilişkin yakınmalarını alan, “bağımsız” bir üst düzey kamu görevlisinin başında bulunduğu, anayasa ya da yasa ile kurulan; araştırma, eleştirme ve düzeltici eylemler önerme ve bulgularını kamuoyuna duyurma yetkisiyle donatılmış bir kamusal bürodur. Kamu hizmetinden yararlananlar için adaletin yerine getirildiği, onlara nesnel, saygılı, iyi, çabuk ve kaliteli bir kamu hizmetinin sunulduğuna dair güvence veren bir otorite olarak Ombudsman, aynı zamanda yönetim (bürokrasi) açısından da eylem ve işlemlerinin yapılışındaki gözden kaçan veya kasten yapılan yanlışlıkların düzeltimine olanak sağlayan ek bir “yanlışlıktan arındırma” denetimidir. Ombudsman, yönetimin hukuk dışına taşan, hakkaniyete uymayan, yasaları yanlış yorumlama sonucu amacından saptıran uygulamalarını hukuk devleti adına filtre eden, ıslah eden; öte yandan yurttaşların yersiz yakınmaları sonucu zayıflamış olan hukuka inancı ve saygıyı pekiştiren, geçerli uygulamaları güçlendiren bağımsız bir kamu otoritesi olarak değerlendirilebilir. Böylece hukuk devleti ilkelerine bağlı demokratik bir toplumda yaşayan yurttaşlar, bağımsız yargı organı ile birlikte, bağımsız bir otoriteyle de denetlenen yönetim karşısında çifte güvenceli durumdadırlar. Ombudsman kurumu, yönetimin halka adaletli ve saygılı davrandığı, yasanın elverdiği kalitede bir kamu hizmeti sunduğu, kamu görevini dürüst ve tarafsızlık içerisinde yerine getirdiği yönündeki soyut sav’a açıklama getiren bir gösterge olarak da algılanmaktadır. Üstelik kamu makamlarına yönelik olarak, yaptığı araştırmalarla ilgili yaptırımı içeren tek yanlı ve yürütülebilir karar alma yeteneği olmadan hukuk dizgesi içinde etkin olması, o toplumun “hukuk algılaması”na ve hukuk kültürüne ilişkin iyi bir ölçüt olarak değerlendirilebilir. Ombudsman, devlet iktidarının halkıyla yaptığı bir centilmenlik sözleşmesinin ürünüdür. Kamu makamlarının hukuka ve hakkaniyete aykırı davranmayacağı, davranırsa, bunu tarafsız ve bağımsız saygın bir kişiliğin uyarısı doğrultusunda düzelteceğine dair sözverisidir (taahhüdüdür). Bütün yaptığı şey, yakınmadan kaynaklanan sorunu saptamak, uyarı ve bildirim yoluyla bu sorunu düzeltmeye çalışmaktan ibarettir. Burada kullanılan “yayımlama” ve “açık eleştiri” öyle bir yetkidir ki, yönetsel makamlar buna karşı koyma cesareti bulamamakta ve Ombudsman’ın istemi doğrultusunda düzeltme yapma, giderimde bulunma ve gerekli önlemleri alma konusunda kendilerini kayıtlamaktadırlar.
    ~





    Benden Özür Dileme Kılıcım !
    Seni Başkalarına Saplayan Bendim !




    Evine Haciz GeLmiş FakirLer Gibi; Çok Koydu Giderken GötürdükLerin. Hiç DeğiLse GüLüşümü Bıraksaydın, Ana Yadigarıydı.. !

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
ForumFokurtu.CoM

Url List Google Sitemap

Sitemiz; hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. 5651 sayılı yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple sitemiz, "uyar ve kaldır" prensibini benimsemiştir. Yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri abuse[at]forumfokurtu[dot]com mail adresinden yada İletişim bölümünden bizlere ulaşabilirler.