Üye olmak zorunda değilsiniz,Linkler Açıldıl

Etiketlenen üyelerin listesi

Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1
DEMİRİN DOĞAL KAYNAKLARI & Beslenme Önerileri İnek sütü, anemiyi önlemek için yeterli düzeyde demir içermez. Bu nedenle, bebeğin 6 aylık olana kadar anne sütü ile beslenmesi, hastalık risklerinin azaltılması ve sağlıklı bir bebeklik dönemi geçirmesi için şarttır. Yeterli sütü olmayan annelerin, anemiyi önlemek için demir bakımından zengin gıdalarla takviye yapmaları
  1. #1

    • Demirbaş Üye
    • Offline

    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nereden
    ..ıɯıʎǝsɹǝɥ ɯıpʎɐs ʞoʎ..
    Yaş
    23
    Mesajlar
    2.781
    Bahsedilmiş
    0
    Takip edilen
    0

    Standart Demirin doğal kaynakları & Beslenme önerileri

    DEMİRİN DOĞAL KAYNAKLARI & Beslenme Önerileri

    İnek sütü, anemiyi önlemek için yeterli düzeyde demir içermez.
    Bu nedenle, bebeğin 6 aylık olana kadar anne sütü ile beslenmesi, hastalık risklerinin azaltılması ve sağlıklı bir bebeklik dönemi geçirmesi için şarttır.

    Yeterli sütü olmayan annelerin, anemiyi önlemek için demir bakımından zengin gıdalarla takviye yapmaları gerekir.

    Demir bakımından zengin gıdalar şunlardır: Karaciğer, dana eti, balık, tavuk, sebzeler; ıspanak ve fasulye.

    C vitamini bakımından zengin portakal ve limon gibi turunçgiller de demir emilimine yardımcı olurlar ve
    böylece vücuda alınan demir miktarını artırıriar.

    Tuğla ya da toprak yiyen bir çocukta anemi kolayca gelişebilir.
    Bu nedenle böyle durumlarda gerekli önlemleri almak şarttır.

    Demir bakımından fiakir bir beslenme sonucunda meydana gelen anemi, sindirim sistemi hastalıkları, mikroplu hastalıklar ve zayıflama vb. gibi durumlara yol açabilir.

    Anemiye karşı mücadelede, demir bakımından zengin tedaviler uygulamak gerekir.
    Ayrıca periyodik olarak bir doktora görünmek de çok önemlidir,

    Çünkü hastanın durumunu ve hastaya göre uygun tedaviyi ancak bir doktor belirleyebilir.

    Demir bazı bitkilerde ve etlerde bulunur. Demir eksikliği anemisinin sıklığı, toplumdaki et tüketimi ile orantılıdır.
    Etlerde bulunan ham demirinin emilimi daha kolaydır. Diyetin kompozisyonundan ve mide asiditesinden etkilenmez.
    diğer kaynaklardaki demir, demir iyonlarına dönüştürülmesi gerekir.
    C vitamini ve et diğer kaynaklardaki (hububat ve sebzeler) demirin emilimini kolaylaştırır.
    Bazı maddeler demir emilimini zorlaştırır. Fosfatlar, fitatlar, tannatlar gibi ( Çay vs.)
    Demirden zengin yiyecekler:
    Hayvansal gıdalar : karaciğer, dalak, organ etleri, kırmızı et, yumurta
    Bitkisel gıdalar : Üzüm, pekmez, kuru meyveler, yeşil sebzeler, kuru baklagiller, fındık, fıstık, susam.

    Ülkemizde özellikle kırsal bölgelerimizde bile beslenme alışkanlıklarının değiştiği,
    evlerde tarhana çorbası, bulgur pilavının yerini her 3 öğünde patates kızartmasının aldığı dikkatimizi çekmektedir.
    Patatesde demir miktarı çok yetersizdir. Bu da demir eksikliği anemisinin ülkemizde son yıllarda daha da artmasına neden olmaktadır.
    Bu konu veya mesaj www.forumfokurtu.com sitesine aittir.


    Birak, utansin hayallerim
    Rest çektim dünyaya
    Tuvalime isledim her bir kareni ve kast edilen her bir
    terimi
    Inat, vurdum firçani yüzüne ve sövdüm sensiz geçen her güne
    Sensiz giden her cümleye bir eylem oldu adim (yeter)

    Utanmadin mi hala
    Adim adim adimladim sokaklarinda sehrin bak
    Yaz yagmuru bastirdi yorgun dizlerim
    Her ayin 1'ine küskün tüm sözlerim
    YIne de sana laf söyletmedim mavilim, mavilim...

 

 

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •